A modul célja:
A résztvevők ismerkedjenek meg a tárgyalástechnika két alapstratégiájával; a viselkedési stílusokhoz kötődő tárgyalási stílusokkal; a tárgyalás rendszerelvű megközelítésével; az ellentétes érdekek összehangolására épülő, elvközpontú tárgyalástechnikával; valamint azokkal a kommunikációs eszközökkel, amelyekkel hatékonyabbá tehetik tárgyalásaikat.
A modul során megszerezhető kompetenciák:
A sikeresen végzett résztvevők képesek tárgyalási stratégiájuk racionális megválasztására; tárgyalópartnereik stratégiájának felismerésére; a problémák és a személyek szétválasztására a tárgyalás sikere érdekében; az érdekek különböző szintjeinek tudatosítására; a pozíciók mögött húzódó érdekek feltárására, az ellentétes érdekeket összeegyeztető megoldás kidolgozására; a tárgyalás sikerességét elősegítő kommunikációs eszközök alkalmazására.
Témakörök, követelmények:
1. A tárgyalás
- A sikeres tárgyalás jellemzői
- A tárgyalás emberi és szakmai szintjeinek összeegyeztetése
- A 3 féle tárgyalási stílus: kemény, engedékeny és elvközpontú tárgyalás
- Az elvközpontú tárgyalás 4 ismérve
- Az elvközpontú tárgyalás kritikája
2. Kommunikációs eszközök a tárgyalásban
- A tárgyalás során alkalmazható kommunikációs eszközök:
- A követés és a vezetés technikája kommunikációs szituációban
- Az információ keretezése, újrakeretezése
- Kérdezés- és érveléstechnika
- A metakommunikáció, a metaüzenetek azonosítása, a metajelek professzi-onális alkalmazása
- A partner szükségleteinek feltárása és összekötése az ajánlással
- Szuggesztív szóhasználat és szuggesztív nyelvi minták
- Az elvközpontú tárgyalás gyakorlása szerepjátékokban
A modul zárása:
Összefoglalás, vizsga (írásbeli: tesztkérdések, gyakorlati: kidolgozandó feladatok).
Módszerek:
Rövid interaktív elméleti blokkok, egyéni és csapatfeladatok, egyéni feladatlapok, kiscsoportos és frontális megbeszélések, szerepjátékok, esettanulmányok feldolgozása. 38-62%,
Ajánlott képzéseink: