2016. április 08. péntek, 09:44

Önvezető autók

 

A Google és több autóipari vállalat vezetősége is az amerikai hatóságok vezető nélküli autózásra vonatkozó szabályalkotó tevékenységének gyorsítását és egységesítését szorgalmazza.

 

Az önvezető autókat fejlesztő és tesztelő vállalatoknak komoly akadályt jelent, hogy az új technológiához még nem készült megfelelő, mindenre kiterjedő jogi rendelkezés. Chris Urmson, a Google önjáró autójának fejlesztési vezetője szerint az Egyesült Államokban esetenként egymásnak ellentmondó szabályok vannak érvényben, amik korlátozzák az innovációs folyamatokat. Az elmúlt két évben 23 állam hozott jogszabályokat, ezek „mind különböző megközelítéseket és fogalmakat tartalmaznak.”

 

Urmson úgy véli, a jogi keretek összehangolása az államok között megkönnyítené a kereskedelmet, a fejlesztést, növelné a versenyképességet és a biztonságot, és hamarabb lehetővé tenné az autonóm járművek elterjedését. Véleménye szerint utóbbi azért lenne fontos, mert tavaly 38 ezer ember vesztette életét az USA útjain közlekedési balesetben, melyeknek 94 százaléka emberi hibára vezethető vissza.

 

Az autómegosztás kínáló Lyft vállalat alelnöke szinté támogatja a következetes jogalkotást. Joseph Okpaku szerint azért fontos a minél korábbi jogharmonizáció, mivel a közlekedés és a technológia evolúciós ugrás előtt áll. Hasonló álláspontot képviselnek a GM és a Delphi vezetői is.

 

 

A hatóságok ugyanakkor megfontolt munkára törekszenek, ami érthető is: bár az autonóm járművek tájékozódását végző szenzorok és szoftverek a tesztek során megtett több millió kilométer alapján szinte teljesen megbízhatónak bizonyulnak, az extrém időjárási vagy közlekedési körülmények (mint az útszéli homokzsákok) még tudnak feltörést okozni a rendszerek fejlesztőinek. Ezen kívül a kiberbiztonsági kérdések, például az illetéktelen általi hozzáférés témaköre sem tisztázott még száz százalékig.

 

A legbiztonságosabb megoldás talán az lenne, ha a jogi szabványosítást sürgető és az átgondolt tevékenységet támogató hangok egyensúlyba kerülnének, majd együttműködve alkotnák meg a jövő autózásának játékszabályait.

 

Eközben a Volvo hamarosan megkezdi az egyeztetéseket a tesztek helyszínéül választott városokkal Kínában. A több millió lakosú településeken elsősorban a dugókban való működésről, a környezeti terhelésről és a robotpilóta biztonságos működéséről szeretnének tapasztalatokat gyűjteni. Utóbbi azért is fontos, mivel a gyártó 2020-ig szeretné elérni, hogy új autóiban egy esetleges baleset során senki ne veszítse életét.

 

 

Forrás: www.autopro.hu

 

Megrendelőink

Partnereink , hallgatóink mondták

Metz - Méréstechnikai képzés

"A képzés teljesen lefedte az igényeinket, főleg az oktató profizmusa tetszett. Minden kérdésre válaszolt, addig nem mentünk tovább az anyagban, amíg meg nem értettük." ...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin