2016. március 01. kedd, 13:12

Önvezérlő jármű, külső légzsák - autóipar 4.0

 

Voltak már próbálkozások az autók külső felületén aktiválódó légzsákokkal kapcsolatban - a gyártók most újabb teszteket indítanak a biztonsági kiegészítő új generációjával.

 

 

Komoly innovációs lépésnek számított néhány évvel ezelőtt, mikor a Volvo az ütközés hatására a felpattanó motorháztető alól előbújó légzsákkal szerelte fel V40 modelljét.

A gyalogosok védelmére kifejlesztett légzsák után most újabb, az autót kívülről védő berendezést mutatott be a ZF TRW: az átlagosnál kétszer nagyobb, kétszáz literes légzsák a jármű oldalán helyezkedne el. A gyártó szerint egy esetleges oldalirányú ütközés esetén akár 30 százalékkal is csökkentheti az utasokat oldalról érintő erő nagyságát. 

 

 

Bár az önvezető autók elterjedése elvileg csökkenteni fogja a közúti balesetek számát, így – szintén elvileg – csökken majd a kereslet a légzsákok iránt, a biztonsági berendezések beszállítói újabb és újabb ötleteket tesztelnek. A külső oldallégzsákok gondolata például a különböző méretű autók nem frontális ütközéseinek vizsgálata során merült fel. A fejlesztések során olyan problémákra kellett megoldást találni, mint a téves riasztások miatti aktiválódás elkerülése, vagy az eső, hó és kosz okozta korrodáció kivédése.

 

Forrás: http://www.autopro.hu/beszallitok

 

Ajánlott képzések:

Minőségirányítási belső auditor,

Környezetvédelmi ügyintéző,

Méréstechnika

 

 

Megrendelőink

Partnereink , hallgatóink mondták

Delphi - Autóipari belső auditor képzés

"Nagyon érezhető volt az oktatók szakmaisága és rugalmassága! Az átadott tudásanyag nem volt száraz, hanem meglehetősen érdekes. Minden feltett kérdésre korrekt választ kaptunk."...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin