2017. március 14. kedd, 12:14

Legjobb dolgozóból legjobb vezető?

                               

 

                                       7+1 kihívás, amire számítson 

 

 

A frontvonalon dolgozó vezető tipikus „utazása” ilyen:
  • Jól dolgozik, 

  • Felsővezetői ezt észreveszik és 

  • Kinevezik vezetőnek (csoportvezető, csapatvezető, sorvezető, cella vezető, supervisor, művezető)

  • Bedobják a mélyvízbe.

  • Ha nem válik be, leváltják; ha beválik, marad.

 

 
Vannak olyan vezetők, akik a maguk kárán tanulva lettek kiválóak.
 
Több, mint 20 éves képzési tapasztalatunk az, hogy a frontvonali vezetők „utazása” felgyorsítható, sikerélménnyel telibbé tehető képzéssel, életpályájuk minden szakaszában:
A kinevezéskor
A teljesítés szakaszában 
és annak érdekében, hogy elérjék a kiválóságot. 
 
Anyagunkban azt a 7+1 kihívást foglaltuk össze, amelyeket a frontvonali vezetőknek le kell győzniük ahhoz, hogy kiváló vezetővé váljanak.
 
 
 
Le a kalappal a frontvonali vezetők előtt!
Az ő munkájuktól nagyban függ a dolgozók eredményessége, elégedettsége, a fluktuáció szintje!
 
 
1. kihívás: Tanulás az élet egyetemén
Tudatos tanulás a munkahelyi problémákból
A munkában eltöltött évek önmagukban nem tesznek bölcsebbé, jobb vezetővé. Ha így lenne, minden vezető bölcsen menne nyugdíjba!
A probléma, hogy a vezetők lázadnak, ódzkodnak vagy kiborulnak azoktól a szakmai, emberi problémáktól, amelyekkel nap mint nap szembe kell nézniük.
Meg kell tanulniuk egy másik alapállást: elfogadni, hogy problémák  mindig is lesznek és ezek megoldása a vezető feladata. 
A sikeres problémamegoldás után csak akkor fejlődik a vezető, ha összegzi és elemzi a megoldási folyamat során szerzett tapasztalatait, és megkísérli azokat a jövőben felhasználni.
Bölcsebb pedig akkor lesz, ha minél több feldolgozott tapasztalattal rendelkezik. 
A képzésünk résztvevői megismerik, hogy a PDCA kör hogyan segít az 1. kihívás megválaszolásában.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. kihívás: Jó fej legyek vagy diktátor? 
 
 
    Enged az alulról jövő nyomásnak                                                                                              Keményen végigviszi akaratát
    Többet lehet szünetre menni                                                                                                       Nem hallgat az alulról jövő „nyafogásokra”
    Enged a minőségi elvárásokból                                                                                                 Csak az elért eredmény érdekli
    A határidőkből                                                                                                                                Ha megjelenik, fagyos lesz a hangulat
    Nem vállal fel konfliktusokat, hogy jó legyen a hangula
 
 

 

3. kihívás: Együttműködés a saját vezetőkkel

A szervezetek zömében szakadást tapasztalunk a vezetői hierarchiában.

                                                         

 

 
 
4. kihívás: Egyszerre több csapatnak tagja lenni
A frontvonali vezetőnek van egy saját csapata, amelynek teljesítményét összehasonlítják a többi csapatéval. Ez a verseny ösztönzően hat a csapatra.
 
Eközben
 
Együtt kell működnie a saját műszakának vezetőivel, a váltó műszak vezetőivel, a supportos vezetőkkel.
 
Ahhoz, hogy több csapatnak is a tagjai legyünk, meg kell tanulnunk több szempontból, több idősíkon gondolkodni. E gondolkodás elsajátítását úgy tudjuk segíteni a képzésen, hogy számos valós munkahelyi problémát dolgozunk fel közösen, kollegiális légkörben.
 
                                                                       
 
 
 
5. kihívás: Verseny és együttműködés összeegyeztetése
A vezetőknek meg kell tanulniuk a versenyt és az együttműködést összeegyeztetni, ami nagy kognitív energiát és figyelmet igényel, ugyanakkor alapvetően hat a mindennapi viselkedésre, kommunikációra. Pl. műszakváltás, problémák megbeszélése, szűkös erőforrások, trade-off döntések megbeszélése
 
                                                    
 
 
Egy frontvonali vezetőtől hallottuk: A verseny addig jó, míg játékos keretek között tartjuk! Vagyis fontos, hogy a munkát, a versenyt ne harcnak fogjuk fel, hanem megmérettetésnek.  A játék kerete pedig,  mint a jó sportokban, legyen egyértelmű és fair. 
 
Ahhoz, hogy ez a szemlélet rögzüljön a vezetőkben, meg kell tanulniuk a mindennapi „kis konfliktusokat” úgy feldolgozni, hogy azok ne forduljanak ellenségeskedésbe. 
 
 
 
6. kihívás: Nyugodtnak maradni nyugtalan körülmények között
Máshogy viselkedik, gondolkodik, dönt a vezető ha nyugodt és ha stresszes, ideges.
 
Egy-egy stressz alatt kimondott rossz mondatot, döntést már nem lehet visszavonni: Ezeket banánnal kellene etetni! Mikor lesztek hajlandóak ide vonszolni magatokat havi x ezerért?
 
A képzésünkön foglalkozunk azzal, hogy a bennünk lévő Ádám 1 és Ádám 2 részünket hogyan késztessük összedolgozásra.
 
 
 
7. kihívás: Jó és rossz szokások a vezetői munkában
  • Lehet-e napi két perc fogmosást kiváltani havi egy óra intenzív fogmosással?

  • Lehet-e a dolgozókkal folytatott napi pár perces beszélgetéseket kiváltani évi egy közös fergeteges csapatnappal?

 
A kérdésre adandó válasz egyértelmű: a rendszeresség, a konzisztens viselkedés sokkal fontosabb a vezetői munkában, mint a sokszor hirtelen felbuzdulásból elkövetett akciók.
 
A rendszeresség alakítja ki a mindennapi szokásokat. A jó mindennapi szokások pedig hozzájárulnak az eredményességhez, a rossz szokások pedig a kudarcokhoz.
 
                                                                                           

 

 

 

Héder Sándor

mérnök, tréner, coach

 

 

Ajánlott képzéseink:

Munkatársból felettes

Tárgyalástechnika

Inspiráló vezetés

Megrendelőink

Partnereink , hallgatóink mondták

Delphi - Autóipari belső auditor képzés

"Nagyon érezhető volt az oktatók szakmaisága és rugalmassága! Az átadott tudásanyag nem volt száraz, hanem meglehetősen érdekes. Minden feltett kérdésre korrekt választ kaptunk."...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin