2017. március 14. kedd, 12:14

Legjobb dolgozóból legjobb vezető?

                               

 

                                       7+1 kihívás, amire számítson 

 

 

A frontvonalon dolgozó vezető tipikus „utazása” ilyen:
  • Jól dolgozik, 

  • Felsővezetői ezt észreveszik és 

  • Kinevezik vezetőnek (csoportvezető, csapatvezető, sorvezető, cella vezető, supervisor, művezető)

  • Bedobják a mélyvízbe.

  • Ha nem válik be, leváltják; ha beválik, marad.

 

 
Vannak olyan vezetők, akik a maguk kárán tanulva lettek kiválóak.
 
Több, mint 20 éves képzési tapasztalatunk az, hogy a frontvonali vezetők „utazása” felgyorsítható, sikerélménnyel telibbé tehető képzéssel, életpályájuk minden szakaszában:
A kinevezéskor
A teljesítés szakaszában 
és annak érdekében, hogy elérjék a kiválóságot. 
 
Anyagunkban azt a 7+1 kihívást foglaltuk össze, amelyeket a frontvonali vezetőknek le kell győzniük ahhoz, hogy kiváló vezetővé váljanak.
 
 
 
Le a kalappal a frontvonali vezetők előtt!
Az ő munkájuktól nagyban függ a dolgozók eredményessége, elégedettsége, a fluktuáció szintje!
 
 
1. kihívás: Tanulás az élet egyetemén
Tudatos tanulás a munkahelyi problémákból
A munkában eltöltött évek önmagukban nem tesznek bölcsebbé, jobb vezetővé. Ha így lenne, minden vezető bölcsen menne nyugdíjba!
A probléma, hogy a vezetők lázadnak, ódzkodnak vagy kiborulnak azoktól a szakmai, emberi problémáktól, amelyekkel nap mint nap szembe kell nézniük.
Meg kell tanulniuk egy másik alapállást: elfogadni, hogy problémák  mindig is lesznek és ezek megoldása a vezető feladata. 
A sikeres problémamegoldás után csak akkor fejlődik a vezető, ha összegzi és elemzi a megoldási folyamat során szerzett tapasztalatait, és megkísérli azokat a jövőben felhasználni.
Bölcsebb pedig akkor lesz, ha minél több feldolgozott tapasztalattal rendelkezik. 
A képzésünk résztvevői megismerik, hogy a PDCA kör hogyan segít az 1. kihívás megválaszolásában.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. kihívás: Jó fej legyek vagy diktátor? 
 
 
    Enged az alulról jövő nyomásnak                                                                                              Keményen végigviszi akaratát
    Többet lehet szünetre menni                                                                                                       Nem hallgat az alulról jövő „nyafogásokra”
    Enged a minőségi elvárásokból                                                                                                 Csak az elért eredmény érdekli
    A határidőkből                                                                                                                                Ha megjelenik, fagyos lesz a hangulat
    Nem vállal fel konfliktusokat, hogy jó legyen a hangula
 
 

 

3. kihívás: Együttműködés a saját vezetőkkel

A szervezetek zömében szakadást tapasztalunk a vezetői hierarchiában.

                                                         

 

 
 
4. kihívás: Egyszerre több csapatnak tagja lenni
A frontvonali vezetőnek van egy saját csapata, amelynek teljesítményét összehasonlítják a többi csapatéval. Ez a verseny ösztönzően hat a csapatra.
 
Eközben
 
Együtt kell működnie a saját műszakának vezetőivel, a váltó műszak vezetőivel, a supportos vezetőkkel.
 
Ahhoz, hogy több csapatnak is a tagjai legyünk, meg kell tanulnunk több szempontból, több idősíkon gondolkodni. E gondolkodás elsajátítását úgy tudjuk segíteni a képzésen, hogy számos valós munkahelyi problémát dolgozunk fel közösen, kollegiális légkörben.
 
                                                                       
 
 
 
5. kihívás: Verseny és együttműködés összeegyeztetése
A vezetőknek meg kell tanulniuk a versenyt és az együttműködést összeegyeztetni, ami nagy kognitív energiát és figyelmet igényel, ugyanakkor alapvetően hat a mindennapi viselkedésre, kommunikációra. Pl. műszakváltás, problémák megbeszélése, szűkös erőforrások, trade-off döntések megbeszélése
 
                                                    
 
 
Egy frontvonali vezetőtől hallottuk: A verseny addig jó, míg játékos keretek között tartjuk! Vagyis fontos, hogy a munkát, a versenyt ne harcnak fogjuk fel, hanem megmérettetésnek.  A játék kerete pedig,  mint a jó sportokban, legyen egyértelmű és fair. 
 
Ahhoz, hogy ez a szemlélet rögzüljön a vezetőkben, meg kell tanulniuk a mindennapi „kis konfliktusokat” úgy feldolgozni, hogy azok ne forduljanak ellenségeskedésbe. 
 
 
 
6. kihívás: Nyugodtnak maradni nyugtalan körülmények között
Máshogy viselkedik, gondolkodik, dönt a vezető ha nyugodt és ha stresszes, ideges.
 
Egy-egy stressz alatt kimondott rossz mondatot, döntést már nem lehet visszavonni: Ezeket banánnal kellene etetni! Mikor lesztek hajlandóak ide vonszolni magatokat havi x ezerért?
 
A képzésünkön foglalkozunk azzal, hogy a bennünk lévő Ádám 1 és Ádám 2 részünket hogyan késztessük összedolgozásra.
 
 
 
7. kihívás: Jó és rossz szokások a vezetői munkában
  • Lehet-e napi két perc fogmosást kiváltani havi egy óra intenzív fogmosással?

  • Lehet-e a dolgozókkal folytatott napi pár perces beszélgetéseket kiváltani évi egy közös fergeteges csapatnappal?

 
A kérdésre adandó válasz egyértelmű: a rendszeresség, a konzisztens viselkedés sokkal fontosabb a vezetői munkában, mint a sokszor hirtelen felbuzdulásból elkövetett akciók.
 
A rendszeresség alakítja ki a mindennapi szokásokat. A jó mindennapi szokások pedig hozzájárulnak az eredményességhez, a rossz szokások pedig a kudarcokhoz.
 
                                                                                           

 

 

 

Héder Sándor

mérnök, tréner, coach

 

 

Ajánlott képzéseink:

Munkatársból felettes

Tárgyalástechnika

Inspiráló vezetés

Megrendelőink

Partnereink , hallgatóink mondták

Győri Keksz Kft.

Színvonalas, megfelelő szolgáltatást nyújtottak....

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin