2016. március 22. kedd, 16:15

A NOKIA bukásának története – meztelen a király!

 

Trénerként több mint egy évtizeden keresztül dolgoztam a Nokia pécsi és komáromi gyárában, még most is Nokia telefonom van, ezért különlegesen érdekelt a világ egyik legnagyobb üzleti iskolájának oldalán megjelent cikk, amely a Nokia bukásának okaival foglalkozik. 

 

A cikket jegyző professzorok több mint 50 vezetővel készített mélyinterjúra alapozták megállapításaikat, amelyek összecsengenek  a cikkhez csatolt konferencia előadással, melyet Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia 2006 -2010 közötti vezérigazgatója tartott. 

A főbb megállapítások a bukással kapcsolatban:

• Amikor megindult a Nokia sikertörténete és megindult a cég fejlődése, azzal egy időben megjelent a harc az egységek között az erőforrásokért, a státuszért, és kialakult a nagy cégek betegsége a silókban való gondolkodás.

• A hatalmi harc velejárója volt a jó hírek felnagyítása (pl. a kutatási sikerekről) és a rossz hírek elbagatellizálása (a versenytársak, elsősorban az iPHONE okozta veszélyekről).

• Amikor már nyilvánvalóvá váltak a problémák, a felső vezetők azzal tetézték a bajt, hogy megengedhetetlen hangnemben kezdték felelőségre vonni beosztottjaikat (nyilvánosan is), ami tovább erősítette a félelem légkörét, valamint a felsővezetők és a középvezetők közötti szakadékot, ami a cikkírók szerint végképp lehetetlenné tette a problémával való megküzdést.

 

Tanulságok:

• A siker 5%-a stratégián múlik, 95%-a a végrehajtáson.

• A végrehajtás 5%-a a műszaki/technikai tényezőkön, 95%-a az emberi tényezőkön múlik.

 

A szervezeten belüli érzelmi folyamatok menedzseléséhez, a cég érzelmi tőkéjének kialakítására is figyelniük kell a vezetőknek. Nem szabad félni a rossz hír hozóitól, azoktól, akik el merik mondani a véleményüket, ha a XXI. századi, összehálózott világunkban nem akarjuk megismételni a középkor óta ismert meztelen a király történetet.

 

 

Héder Sándor

mérnök, tréner, coach 

címzetes egyetemi docens

 

 

Ajánlott képzseink:

Minőségellenőr

Tárgyalástechnika

Megrendelőink

Partnereink , hallgatóink mondták

Delphi - Autóipari belső auditor képzés

"Nagyon érezhető volt az oktatók szakmaisága és rugalmassága! Az átadott tudásanyag nem volt száraz, hanem meglehetősen érdekes. Minden feltett kérdésre korrekt választ kaptunk."...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin