2012. november 05. hétfő, 12:17

Tárgyalástechnika

A modul célja: 

A résztvevők ismerkedjenek meg a tárgyalástechnika két alapstratégiájával; a viselkedési stílusokhoz kötődő tárgyalási stílusokkal; a tárgyalás rendszerelvű megközelítésével; az ellentétes érdekek összehangolására épülő, elvközpontú tárgyalástechnikával; valamint azokkal a kommunikációs eszközökkel, amelyekkel hatékonyabbá tehetik tárgyalásaikat. 

 

A modul során megszerezhető kompetenciák:

A sikeresen végzett résztvevők képesek tárgyalási stratégiájuk racionális megválasztására; tárgyalópartnereik stratégiájának felismerésére; a problémák és a személyek szétválasztására a tárgyalás sikere érdekében; az érdekek különböző szintjeinek tudatosítására; a pozíciók mögött húzódó érdekek feltárására, az ellentétes érdekeket összeegyeztető megoldás kidolgozására; a tárgyalás sikerességét elősegítő kommunikációs eszközök alkalmazására.

 

Témakörök, követelmények:

 

1. A tárgyalás

- A sikeres tárgyalás jellemzői

- A tárgyalás emberi és szakmai szintjeinek összeegyeztetése

- A 3 féle tárgyalási stílus: kemény, engedékeny és elvközpontú tárgyalás

- Az elvközpontú tárgyalás 4 ismérve

- Az elvközpontú tárgyalás kritikája

 

 

2. Kommunikációs eszközök a tárgyalásban

- A tárgyalás során alkalmazható kommunikációs eszközök:

- A követés és a vezetés technikája kommunikációs szituációban

- Az információ keretezése, újrakeretezése

- Kérdezés- és érveléstechnika

- A metakommunikáció, a metaüzenetek azonosítása, a metajelek professzi-onális alkalmazása

- A partner szükségleteinek feltárása és összekötése az ajánlással 

- Szuggesztív szóhasználat és szuggesztív nyelvi minták

- Az elvközpontú tárgyalás gyakorlása szerepjátékokban

 

 

A modul zárása: 

Összefoglalás, vizsga (írásbeli: tesztkérdések, gyakorlati: kidolgozandó feladatok).

 

Módszerek:

Rövid interaktív elméleti blokkok, egyéni és csapatfeladatok, egyéni feladatlapok, kiscsoportos és frontális megbeszélések, szerepjátékok, esettanulmányok feldolgozása. 38-62%,

 

Ajánlott képzéseink:

 

 

Jelentkezés a tanfolyamra

Héder Sándor mérnök, tréner címzetes egyetemi docens

14 éve tanítok tárgyalástechnikát a pécsi egyetem közgazdaságtudományi karán és for profit cégeknél. Az oktatásban elengedhetetlennek látom a szerepjátékokat.

 

Avagy: A pozitív "nem" hatalma


4 órás intenzív képzés


Hogyan kerül a csizma az asztalra? "Nem"-ek a tárgyaláson?


A tárgyalások nem arról szólnak, hogy minden résztvevő igent mondjon a megállapodásra?

 

Mi közük az érzelmeknek a tárgyaláshoz?!

A hagyományos tárgyalástechnika a tárgyalást racionális folyamatnak képzeli, ahol árakról alkudozunk, megfontolt javaslatokat teszünk, előnyöket mérlegelünk, információkat osztunk meg és hallgatunk el, kifogásokat kezelünk és ésszerű döntéseket hozunk.

 

Fejlessze kreatív gondolkodását, hogy a legtöbbet tudja kihozni tárgyalásaiból!

A kihívás

A tárgyalást könnyű úgy felfogni, hogy az nem más, mint alkudozás.

 

2011. június 28. kedd, 19:52

"Győzelmi stratégia vesztesek nélkül"

A kihívás


Napjaink leggyakoribb tárgyalási stratégiája a rövidtávú eredményekre koncentráló tárgyalás: a felek csupán saját érdekeiket tartják szem előtt, arra törekszenek, hogy a "közösből" egyre több forráshoz jussanak és nem látják át, hogy a másik nyeresége saját nyereségükké is válhat.