Egyik régebbi cikkünkben Marshall Goldsmith és Mark Reiter könyvét ajánlottuk, Ami eddig működött, az nem visz tovább (Trivium Kiadó, 2013.) címmel azoknak a sikeres vezetőknek, akik továbbra is sikeresek akarnak maradni és nem félnek a kritikától. 

Kategória: Hírek
2013. június 12. szerda, 09:27

Konfliktus a munkahelyen

Törvényszerű a munkahelyi konfliktus?

 

Ez a téma a főnöktől a beosztottig mindenkit érint. A félreértések, a kegyes hazugságok, vagy a képmutató mosolyok egyaránt jellemezhetik a mindennapi munkavégzést.

A pozíciókért folytatott harcok következményeként előbb-utóbb törvényszerű a munkahelyi konfliktus kialakulása.

Kategória: Hírek
2012. november 05. hétfő, 11:29

Konfliktuskezelés

A tréning célja: 

A konfliktuskezelés tréning célja, hogy a résztvevők ismerkedjenek meg a konfliktusok kialakulásának okaival, lefolyásának törvényszerűségeivel és pszichológiai mechanizmusaival. Ismerjék meg és gyakorolják azokat a konfliktuskezelési stílusokat és hatékony eszközöket, amelyeket sikerrel tudnak alkalmazni munkahelyi konfliktusaik megoldásában.

 

Megszerezhető kompetenciák:

A sikeresen végzett résztvevők képesek a kapcsolati és a szerkezeti konfliktusok szétválasztására; hatékony konfliktuskezelő beszélgetések indítására és levezetésére; a konfliktusok megoldását nehezítő önkiszolgáló torzítások csökkentésére kognitív úton; a különböző konfliktuskezelő stratégiák felismerésére; a különböző konfliktuskezelő stratégiák rugalmas alkalmazására. 

 
Témakörök, követelmények:
 
  • A szükségszerű, elkerülhető és kívánatos konfliktusok fogalma

  • A konfliktussal való bánni tudás szubjektív feltételrendszere

  • A konfliktusok eszkalációjának fázisai

  • A konfliktusok típusai

  • A konfliktusra jellemző pszichológiai mechanizmusok

  • A konfliktusok megoldását nehezítő önkiszolgáló torzítások

  • A konfliktus megoldás 5 lépéses folyamata

  • Konfliktuskezelési stílusok

  • Konfrontáló én-üzenet fogalma

  • A Thomas Killman-féle konfliktuskezelési stílusok alkalmazásának lehetőségei

  • A konfliktusok és az érzelmek összefüggéseinek törvényszerűségei

 

Tréning időtartama:

16 óra, 2 nap

 

Kapcsolódó képzéseink:

 

Ajánlott képzéseink:

 

 

Kategória: Szervezetfejlesztés
2012. október 26. péntek, 15:09

Harag haszna

A Harag Haszna

 

Az érzésekről és hangulatokról szóló kutatások fiatal, de gazdag irodalma igazi csemegéket kínál a konfliktusok iránt érdeklődő laikus vagy szakértő elméknek. 

Kategória: Hírek
2012. október 26. péntek, 15:06

Hogyan gyártsunk konfliktust?

HOGYAN GYÁRTSUNK KONFLIKTUST?

 

Az elmúlt húsz évben rengeteg konfliktuskezelési programot tartottunk és rengeteg munkahelyen láttunk bele konfliktusos helyzetekbe. Azt tapasztaljuk, ezek a helyzetek az intenzív képzések dacára alig változnak, ezért összegyűjtöttük és közkincsé tesszük a legbiztosabb módjait annak, hogyan kell konfliktust gyártani. Talán a görbe tükör, a humor jobban segít, mint a kristály tiszta.

Kategória: Hírek
2012. augusztus 17. péntek, 07:24

Vesztes - Vesztes egyezségek

Az „Ami nekik rossz, az nekem jó” illúziója - Vesztes-vesztes egyezségek

 

 Túl sok szó esik napjainkban a nyertes-nyertes (win-win) kimenetelű tárgyalásokról, miközben elhanyagoljuk a vesztes-vesztes eredmény(telenség)ű megbeszéléseket. Pedig nagyon sok konfliktus végződik vesztes-vesztes módra, nem csak kis hazánkban. 

Kategória: Hírek

Tippek a Konfliktuskezelő Beszélgetések Indításához

 

Tudjuk, hogy a sérelmekről, az érzelmekről beszélni kell. Ha azokat visszafolytjuk (vagy gátlás nélkül szabadon engedjük) az veszélyes lehet.  Tudjuk, hogy ha megértésre vágyunk, akkor utunk a kommunikáció.

Kategória: Hírek
2011. július 19. kedd, 18:31

Konfliktuskezelő tréning vezetőknek

A konfliktus kezelő tréning célja: 

A résztvevők ismerkedjenek meg a konfliktusok kialakulásának okaival, lefolyásának törvényszerűségeivel és pszichológiai mechanizmusaival. Ismerjék meg és gyakorolják azokat a konfliktuskezelési stílusokat és hatékony eszközöket, amelyeket sikerrel tudnak alkalmazni munkahelyi konfliktusaik megoldásában.

 

A modul során megszerezhető kompetenciák:

A sikeresen végzett résztvevők képesek a kapcsolati és a szerkezeti konfliktusok szétválasztására; hatékony konfliktuskezelő beszélgetések indítására és levezetésére; a konfliktusok megoldását nehezítő önkiszolgáló torzítások csökkentésére kognitív úton; a különböző konfliktuskezelő stratégiák felismerésére; a különböző konfliktuskezelő stratégiák rugalmas alkalmazására. 

 

Témakörök, követelmények:

 

1. A konfliktus

A szükségszerű, elkerülhető és kívánatos konfliktusok fogalma

A konfliktussal való bánni tudás szubjektív feltételrendszere

A konfliktusok eszkalációjának fázisai

A konfliktusok típusai

A konfliktusra jellemző pszichológiai mechanizmusok

A konfliktusok megoldását nehezítő önkiszolgáló torzítások

A konfliktus megoldás 5 lépéses folyamata

 

 

2. Konfliktuskezelési stílusok

Konfrontáló én-üzenet fogalma

A Thomas Killman-féle konfliktuskezelési stílusok alkalmazásának lehetőségei

A konfliktusok és az érzelmek összefüggéseinek törvényszerűségei

 

 

 

A modul zárása: 

Összefoglalás, vizsga (írásbeli: tesztkérdések, gyakorlati: kidolgozandó feladatok).

 

Módszerek:

Rövid interaktív elméleti blokkok, egyéni és csapatfeladatok, egyéni feladatlapok, kiscsoportos és frontális megbeszélések, szerepjátékok, esettanulmányok feldolgozása, konf-liktuskezelési stílust felmérő teszt. 38-62%, 

 

Ajánlott képzéseink:

 

 

Jelentkezés a tanfolyamra

Kategória: Szervezetfejlesztés