2012. november 05. hétfő, 11:29

Konfliktuskezelés

A tréning célja: 

A konfliktuskezelés tréning célja, hogy a résztvevők ismerkedjenek meg a konfliktusok kialakulásának okaival, lefolyásának törvényszerűségeivel és pszichológiai mechanizmusaival. Ismerjék meg és gyakorolják azokat a konfliktuskezelési stílusokat és hatékony eszközöket, amelyeket sikerrel tudnak alkalmazni munkahelyi konfliktusaik megoldásában.

 

Megszerezhető kompetenciák:

A sikeresen végzett résztvevők képesek a kapcsolati és a szerkezeti konfliktusok szétválasztására; hatékony konfliktuskezelő beszélgetések indítására és levezetésére; a konfliktusok megoldását nehezítő önkiszolgáló torzítások csökkentésére kognitív úton; a különböző konfliktuskezelő stratégiák felismerésére; a különböző konfliktuskezelő stratégiák rugalmas alkalmazására. 

 
Témakörök, követelmények:
 
  • A szükségszerű, elkerülhető és kívánatos konfliktusok fogalma

  • A konfliktussal való bánni tudás szubjektív feltételrendszere

  • A konfliktusok eszkalációjának fázisai

  • A konfliktusok típusai

  • A konfliktusra jellemző pszichológiai mechanizmusok

  • A konfliktusok megoldását nehezítő önkiszolgáló torzítások

  • A konfliktus megoldás 5 lépéses folyamata

  • Konfliktuskezelési stílusok

  • Konfrontáló én-üzenet fogalma

  • A Thomas Killman-féle konfliktuskezelési stílusok alkalmazásának lehetőségei

  • A konfliktusok és az érzelmek összefüggéseinek törvényszerűségei

 

Tréning időtartama:

16 óra, 2 nap

 

Kapcsolódó képzéseink:

 

Ajánlott képzéseink:

 

 

Kategória: Szervezetfejlesztés
2012. november 05. hétfő, 11:16

Asszertív kommunikáció

Hatékony és etikus önérvényesítés szelíd eszközökkel

 

Kinek javasoljuk az asszertív kommunikációs tréninget? 

Mindenkinek, 

aki szeretne sikeresen kommunikálni otthon és a munkahelyén, 

aki szeretne elegánsan magabiztos és határozott lenni, anélkül, hogy durva vagy nyers lenne.

aki szeretne kicsit lágyabb lenni másokkal, úgy, hogy közben nem adja fel saját értékeit.  

aki szeretné magát jobban érezni a világban, mert hisz abban, hogy kommunikációnkon keresztül magunk teremtjük meg saját világunkat. 

 

Mit jelent az asszertív kommunikáció? 

Az asszertív kommunikáció azt jelenti, hogy képesek vagyunk úgy kommunikálni, hogy saját céljainkat és érdekeinket nyíltan képviseljük, miközben meghallgatjuk és figyelembe vesszük kommunikációs partnereink céljait és érdekeit is. Úgy haladunk céljaink felé, hogy közben nem okozunk érdeksérelmet másoknak. 

Asszertív személyiség felismeri szükségleteit, konstruktívan fogalmazza meg céljait, képes nyíltan beszélni érzéseiről, kiáll saját jogai mellett, de tiszteletben tartja mások érdekeit, jogait is. 

 

Mire jó az asszertív kommunikáció?

Az asszertív kommunikáció segítségével minden helyzetben bátran, de agresszió nélkül kommunikálunk, mert képesek vagyunk olyan üzenetek megszerkesztésére, amelyek világosan közvetítik céljainkat, szándékainkat, de egyben megőrzik, vagy javítják a kommunikációs partnerünkkel fennálló kapcsolatunkat. 

Elkerülhetjük, hogy mások kihasználjanak bennünket, hogy szándékaink ellenére cselekedjünk, de azt is, hogy túl kemények, szigorúak vagy agresszívek legyünk.

 

Mi történik az asszertív kommunikációs tréning során?

Jól érezzük magunkat, és úgy tanulunk, hogy észre sem vesszük.

Elméleti előadások helyett olyan módszereket alkalmazunk, melyek ébren tartják a figyelmet, és az ismeretek gyakorlati elsajátítását helyezik előtérbe. 

A tréning során megismerjük a hétköznapi viselkedéstípusokat, felmérjük, ki melyik típusba tartozik.

Megismerjük az asszertív viselkedés rövid elméletét.

Az asszertív kommunikáció mögött rejlő világlátást. 

Az asszertív személyiség jellemzőit.

Megismerjük, melyek azok a helyzetek, amelyekben a legnehezebb asszertívnak lenni.

Megtanuljuk azokat a hatásos kommunikációs eszközöket, amelyek az asszertív kommunikáció gyakorlati alkalmazásához szükségesek, 

Majd könnyed szerepjátékokban gyakoroljuk azokat a helyzeteket, amelyek a résztvevők mindennapi munkájában a legtöbb nehézséget jelentik, s amelyekben szeretnének asszertíven viselkedni. 

 


 

Ajánlott képzéseink:

Inspiráló vezetés

Munkatársból felettes

Konfliktuskezelés

 
 
2012. november 05. hétfő, 11:00

Önismeret

 

A modul célja: 

A résztvevők önmaguk megismerésén keresztül környezetüket, társaikat is jobban megértsék, énképüket, önbecsülésüket pozitív irányba változtassák. A résztvevők szerezzenek önismereti, személyiségfejlesztési, valamint a csapatban való munkát és együttműködést segítő ismereteket a saját és közös célok elérésének érdekében, melyeket a mindennapi és az üzleti életben egyaránt kamatoztathatnak.

 

A modul során megszerezhető kompetenciák:

A sikeresen végzett résztvevők képesek önmaguk megértésére, felmérésére, az önmagukról tanult ismeretek hasznosítására, a másoktól érkező visszacsatolások fogadására és hasznosítására; mások viselkedésének, különbözőségeinek tolerálására; a folyamatos önfejlesztés útján való elindulásra. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Témakörök, követelmények:

 

1. Az önismeret és személyiség

Az önismeret elméleti alapjai

Az én és az én-funkciók, az én-képek rendszerének elmélete

A személyiségről szóló klasszikus és modern elméletek 

A Johari ablak tanulságai

 

 

2. Játékok a készségfejlesztés és önismeret érdekében

Készségfejlesztő játékok: decentrálási képesség, kommunikációs képesség, együttműködési képesség, metakommunikatív jelzések felfogása, empátia, koncentráció 

Tükörtartó játékok

Szituációs játékok 

Energizáló játékok 

 

 

A modul zárása: 

Összefoglalás, vizsga (szóbeli vizsga: a tanult készségeket próbára tevő szerepjáték, majd a videóra rögzített szerepjáték közös értékelése).

 

Módszerek:

Rövid interaktív elméleti blokk, egyéni és csapatfeladatok, kis és nagycsoportos játékok, önismereti tesztek. 12-88%,

 

 

Jelentkezés a tanfolyamra

2012. november 05. hétfő, 10:33

Helyzetfüggő vezetés

A modul célja:

A modul célja, hogy a résztvevők megismerjék, a Ken Blanchard-féle helyzetfüggő vezetés elméletét és gyakorlati alapjait, annak érdekében, hogy képesek legyenek a szakmailag különböző szinten álló és motiváltságban eltérő beosztottakat sikeresen irányítani. 

 

A modul során megszerezhető kompetenciák:

A sikeresen végzett résztvevők képesek a munkatársak fejlettségi szintjét felmérő tud-akar mátrix használatára; a munkatársak fejlettségi szintjéhez igazított vezetői stílus kiválasztására és rugalmas alkalmazására; a problémák és a személyek szétválasztására; az érdekek különböző szintjeinek tudatosítására. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Témakörök, követelmények:

 

1. A vezetés elmélete

Ken Blanchard-féle helyzetfüggő vezetés elméleti alapjai

A két alapvető vezetői magatartás: támogatás és irányítás

A helyzetfüggő vezetés négy vezetői stílusa

 

 

2. A munkatársak fejlettségének mérése, szerepjátékok

A munkatársak fejlettségi szintjét felmérő tud-akar mátrix 

A tud-akar mátrix alkalmazásának gyakorlása

A vezetői stílusok gyakorlatba való átültetésének lehetőségei

A helyzetfüggő vezetés és a négy alapvető vezetői stílus gyakorlása szerepjátékokban és interaktív feladatokban video feedback segítségével

 

 

A modul zárása: 

Összefoglalás, vizsga (írásbeli: tesztkérdések, gyakorlati: kidolgozandó feladatok).

 

Módszerek:

A résztvevők az elméleti ismereteket gyakorlatokon, feladatokon, saját egyéni és közös megtapasztaláson keresztül sajátítják el. Az elmélet gyakorlat aránya 27-73%, 

 

Ajánlott képzések: 

 

 

2012. november 05. hétfő, 09:26

Vezetői készségfejlesztés

A modul célja:

A modul célja, hogy a vezetési feladatokkal megbízott különböző beosztású munkatársak felkészüljenek egy dinamikus, a környezeti kihívásokra rugalmasan válaszoló vezetői szerepre, átfogó képet kapjanak a vezetői munka lényegéről. A modul részletesen bemutatja a vezetői munka egyes területeit, hogy a résztvevők elsajátítsák és kössék saját munkájukhoz, megismerjék egymás gyakorlatát és fejlesszék az egymással való együttműködést.

A képzés célja szerepjátékok, tesztek, strukturált megbeszélések segítségével feltárni, milyen területeken van szükségük a vezetőknek fejlődésre, és erről azonnali szóbeli visszacsatolást adni. A feltárt területeken fejleszteni a vezetők kommunikációs készségeit, annak érdekében, hogy a mindennapi kommunikációs helyzeteiket hatékonyan tudják kezelni.

 

A modul során megszerezhető kompetenciák:

A sikeresen végzett résztvevők képesek azonosulni a kitűzött szervezeti és projekt célokkal, és azokat kommunikálni tudják beosztottjaiknak, képesek hatékonyan áramoltatni az információt, hozzáértően motiválják beosztottjaikat és menedzselik teljesítményüket.

 

 

 

Témakörök, követelmények:

 

1. Az egyén és a csoport, a különböző vezetési stílusok

Egyéni és közös jövőkép megtervezése egy csapaton belül, célok kialakítása

Az egyéni és a közös tanulás folyamata

Az egyéni és a közös eredmények elérésének folyamata: feladat kiadás, nem megfelelő teljesítmény kezelése, eredmények értékelése

A racionális problémamegoldás folyamata

Kommunikáció a szervezeti hálóban – irányítottakkal, vezetőtársakkal, a saját vezetővel

Az egyéntől és a helyzettől függő vezetési stílusok (támogatás, irányítás, dele-gálás, coaching) 

 

 

2. Motiváció. A vezető szerepe

Alapvető emberi igények és azok figyelembe vétele a vezetői munka során, munkatársak motiválása

Az emberi kogníció alap elemei (észlelés, memória, mentális modellek, sémák világa, racionális és intuitív döntéshozás, érzelmek és gondolkodás viszonya) és azok figyelembevétele a vezetői munkában

Vezetői szerepek és tulajdonságok

Vezetői önismeret

A magyar lelkiállapot megismerése

Érzelmi és társas intelligencia

 

 

A modul zárása: 

- Összefoglalás, vizsga (írásbeli: tesztkérdések, gyakorlati: kidolgozandó felada-tok).

 

Módszerek:

A résztvevők az elméleti ismereteket gyakorlatokon, feladatokon, saját egyéni és közös megtapasztaláson keresztül sajátítják el. Az elmélet gyakorlat aránya 60-40%, .

 

Ajánlott képzéseink:

 
2011. július 19. kedd, 18:31

Konfliktuskezelő tréning vezetőknek

A konfliktus kezelő tréning célja: 

A résztvevők ismerkedjenek meg a konfliktusok kialakulásának okaival, lefolyásának törvényszerűségeivel és pszichológiai mechanizmusaival. Ismerjék meg és gyakorolják azokat a konfliktuskezelési stílusokat és hatékony eszközöket, amelyeket sikerrel tudnak alkalmazni munkahelyi konfliktusaik megoldásában.

 

A modul során megszerezhető kompetenciák:

A sikeresen végzett résztvevők képesek a kapcsolati és a szerkezeti konfliktusok szétválasztására; hatékony konfliktuskezelő beszélgetések indítására és levezetésére; a konfliktusok megoldását nehezítő önkiszolgáló torzítások csökkentésére kognitív úton; a különböző konfliktuskezelő stratégiák felismerésére; a különböző konfliktuskezelő stratégiák rugalmas alkalmazására. 

 

Témakörök, követelmények:

 

1. A konfliktus

A szükségszerű, elkerülhető és kívánatos konfliktusok fogalma

A konfliktussal való bánni tudás szubjektív feltételrendszere

A konfliktusok eszkalációjának fázisai

A konfliktusok típusai

A konfliktusra jellemző pszichológiai mechanizmusok

A konfliktusok megoldását nehezítő önkiszolgáló torzítások

A konfliktus megoldás 5 lépéses folyamata

 

 

2. Konfliktuskezelési stílusok

Konfrontáló én-üzenet fogalma

A Thomas Killman-féle konfliktuskezelési stílusok alkalmazásának lehetőségei

A konfliktusok és az érzelmek összefüggéseinek törvényszerűségei

 

 

 

A modul zárása: 

Összefoglalás, vizsga (írásbeli: tesztkérdések, gyakorlati: kidolgozandó feladatok).

 

Módszerek:

Rövid interaktív elméleti blokkok, egyéni és csapatfeladatok, egyéni feladatlapok, kiscsoportos és frontális megbeszélések, szerepjátékok, esettanulmányok feldolgozása, konf-liktuskezelési stílust felmérő teszt. 38-62%, 

 

Ajánlott képzéseink:

 

 

Jelentkezés a tanfolyamra

Kategória: Szervezetfejlesztés

A vezetővé válás egyik gyakori útja, hogy a jól teljesítő, elkötelezett munkatársat vezetői pozícióba emeli a szervezet. A hozzáállás alapján kiválasztott munkatársak többségéből - tapasztalataink szerint - megfelelő vezetők lesznek: az évek alatt rájönnek, hogyan érdemes kommunikálni munkatársaikkal, hibákon keresztül belátják, hogyan érdemes motiválni őket, számos tévedés után elfogadják, miben áll a vezetői munka lényege. 15 éves munkánk alatt középvezetők garmadáját segítettük abban, hogy magabiztosan alakuljanak át, gyorsan sajátítsák el a középvezetők számára legfontosabb készségeket, ezzel jelentős megtakarítást okozva a szervezetnek. 

 

A World Class Manufacturing filozófiára épített vezetőképzés 

 

A képzés céljai

 

  • A résztvevők ismerjék meg a World Class Manufacturing filozófiára épülő vezetési modellt és gyakorolják annak fontos elemeit.

  • Ismerjék meg egymás (sikeres) vezetői gyakorlatát, strukturált formában a tudás megosztás módszereivel.

Képzésünk legfőbb célja egy gyakorlatorientált képzést adni a középvezetőknek, ahol elméleti ismeretek helyett feladatok, gyakorlatok során keresztül tanulják meg a középvezetői munka alapvetéseit.

 

Megrendelőink

Partnereink , hallgatóink mondták

Mérőeszköz felülgyelő képzésünk

"Interaktív volt az oktatás. Az oktató minden kérdésünkre egyértelmű válaszokat adott annak ellenére, hogy nagyon sokrétű kérdéseket kapott –mivel 5 különböző cégtől érkeztek a hallgatók. ...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin